Fallskärmsjägarnas Dag 2021 - Nu kör vi igen!

Fallskärmsjägarnas Dag 2017 - Fallskärmsjägarskolans fana

Klubbstyrelsen beslutade i mitten av juni att köra FJS Dag 2021 i Karlsborg – alltså fysiskt, med fallskärmsjägare på plats, helgen 20-22 augusti!

Eftersom vi ännu inte vet hur Covid-läget kommer se ut i augusti, så har vi beslutat att rama in helgen med ett par smittskyddsmässiga åtgärder. Överordnat handlar det om att säkra tillräckligt stort avstånd mellan individer och undvika trängsel både inne och ute.

Detaljer runt dessa val kommer bli avklarade när vi vet mer om hur myndigheterna ser på läget när helgen närmar sig. Eventuella frågor runt punkterna nedanför har vi i dagsläget alltså inte möjlighet att besvara, men så snart vi vet mer så delar vi denna information via nyhetsbrev och på dessa hemsidor.

Programmet för helgen hittar du här.

Lägret

• Det blir servering av öl och mat men inte på Skärmen.
  • Grillen kommer vara öppen med en logistik som säkrar avstånd.
  • Uppställningen lördag eftermiddag reduceras.

Boende

• Logement på Fästningen är inte tillgängliga, men vi har lyckats ordna boende vid övningsområdet på Kråk för våra medlemmar. Anmäl ditt intresse via denna länk.
  • Vi har också organiserat med transport mellan Lägret och Kråk – den kommer gå med jämna mellanrum.

Årsmötet

• Vi satsar på ett fysiskt möte och förhåller oss till rådande läge för avstånd mellan deltagare. Vi genomför mötet i gymnastikhallen utanför Götiska Valvet. Här blir det enklare att anpassa avstånden.

Ditt eget ansvar

Du väljer själv om du kommer till Karlsborg och förväntas ta ställning till om det är lämpligt att delta. Det mest naturliga:

• Håll dig uppdaterad om Folkhälsomyndighetens rekommendationer. Informationen uppdateras fortlöpande av dem och du finner den på deras hemsidor.
  • Betänk din egen hälsa och vaccinationsstatus.
  • Stanna hemma vid symptom på Covid-19.